FC Dordrecht documentaire op FOX

Woensdag 18 maart wordt om 19.30 uur op FOX Sports de documentaire “Een Dordtenaar zal altijd blijven zingen” uitgezonden. In deze documentaire worden vijf supporters van FC Dordrecht gevolgd.

Ze zijn van verschillende leeftijden en achtergronden, maar delen één ding: de liefde voor de club, die hen tweewekelijks bij elkaar brengt op de Krommedijk. Door de supporters zowel in hun dagelijkse leven als tijdens een wedstrijd te volgen, wordt prachtig duidelijk hoe diep de liefde voor FC Dordrecht zit en hoe dit mensen op bijzondere wijze met elkaar verbindt.

De supporters die we volgen zijn:

• Maarten Tromp (32) uit Purmerend. Oorspronkelijk uit Papendrecht, de liefde bracht hem naar Purmerend, maar zijn andere liefde – FC Dordrecht – vergeet hij niet. Daarom zit hij voor iedere thuiswedstrijd vijf kwartier in de auto en hangt hij zijn ‘Purmerend Posse’ spandoek op bij Vak Noord.
  • Huib van der Windt (72) uit Dordrecht. Gepensioneerd makelaar en voormalig voorzitter van de supportersvereniging. Kwam met FC Dordrecht in aanraking via zijn inmiddels overleden zoon Hugo, voor wie FC Dordrecht heel veel betekende.
  • Jolanda Brand (32) en haar moeder Anita (54): zij zijn misschien wel de meest fanatieke Dordrecht-fans. Minimaal één keer in de week maken ze tijd om bij de training te gaan kijken. Toen FC Dordrecht de beslissende wedstrijd tegen Sparta speelde, kon Anita bijvoorbeeld 3 dagen letterlijk geen hap door haar keel krijgen.
  • Rolin den Heijer (20): doordeweeks een brave student geschiedenis in Utrecht, in het weekend een fanatiek FC Dordrecht-supporter, die zijn liefde voor de club belijdt op de West-Tribune en daar – ook in deze documentaire – in de hekken hangt. ‘Geef mij m’n studie en m’n voetbal en ik heb een prima leven’, zegt hij.

Bekijk de trailer