Vanaf de Zijlijn: Wij denken aan je!

Elisa Kuster komt haar hele leven al bij FC Dordrecht. Mist vrijwel geen wedstrijd en nam vroeger nog wel eens de telefoon op bij de club vanuit een bouwkeet. Kan vanaf haar plekje op Noord net over het hek kijken en ziet daarom FC Dordrecht soms net even anders dan de rest.

De derde week van de crisis is ingegaan. In mijn dromen is er nog geen corona uitgebroken, elke ochtend moet ik even tegen mezelf herhalen: “Oh ja, er is iets ergs en nu moeten we binnen blijven.”
De eerste dagen was het best een beetje spannend, maar na zoveel weken is het als een bloedeloze 0-0 wedstrijd, er gebeurt gewoon niks. Ze zeggen dat het went, misschien kunnen ze mij ook vertellen wanneer precies.

Af en toe, wanneer ik buiten ben, kom ik een Dordt supporter tegen. Het maakt niet uit wie, de gesprekken zijn hetzelfde. Gelaten over de gedwongen coronastop, bang dat het volgende seizoen lang op zich laat wachten en heimwee naar de tijd dat je naast elkaar op de tribune mocht zitten.
Over de telefoon heb ik contact met een Dordt supporter die het moeilijk heeft, niet zozeer door het virus dat om ons heen dwarrelt maar omdat het samenviel met eigen tegenspoed. In tijden van quarantaine is het lastig om een helpende hand uit te steken maar niet onmogelijk.
Naast deze supporter zijn er meer Schapenkoppen die het nu zwaar hebben en niet lekker in hun vel zitten. Je kan ze een kaart sturen, appen, bellen of voor het raam zwaaien (wees dan zeker dat je voor het juiste raam staat) maar we kunnen ook iedereen een hart onder de riem steken door de een boodschap via de Grote Kerk te laten sturen.

Hoe dan?
Elke zaterdagmiddag worden er verzoeknummers gespeeld via de klokken van de Grote Kerk. Het enige dat wij hiervoor moeten doen is de stadsbeiaardier Boudewijn Zwart een mail te sturen.
Als we nou met zoveel mogelijk supporters “Een Dordtenaar zal altijd blijven zingen” aanvragen dan moet dat toch lukken?
Stel je voor: zaterdagmiddag, de straten zijn leeg en over de Dordtse daken klinkt ‘ons’ liedje?
Dat je weet dat er aan je gedacht wordt.

Voor het gemak een voorbeeld:

Mailadres: boudewijnzwart@gmail.com
Onderwerp: Verzoeknummer Grote Kerk

Geachte heer Zwart, beste Boudewijn,

Heel graag zou “Een Dordtenaar zal altijd blijven zingen” willen horen via de klokken van de Grote Kerk. Niet alleen voor mij maar ook om andere Schapenkoppen een hart onder de riem te steken.
Alvast bedankt!